Amazon w PL – jak przygotowywaliśmy się na wejście koncernu na nasz rynek?

To, że Amazon otworzy polskojęzyczną stronę swojego serwisu, było do przewidzenia. Zdarzenie to zostało zapowiedziane przez amerykański koncern już z wyprzedzeniem, a każda osoba, która przynajmniej częściowo zainteresowana jest branżą e-commerce, z pewnością się z tymi newsami zaznajomiła.

Nie można zaprzeczyć, że Amazon w PL ma ogromny wpływ na internetowych sprzedawców, jednak warto pamiętać o tym, że nie jest to początek działania tego giganta w naszym kraju.

Amazon w PL – jak wyglądał rozwój korporacji w Polsce?

Amazon prowadzi w Polsce sprzedaż już od 7 lat, stopniowo wchodząc na nasz rynek. Do tej pory zakupy poprzez tę platformę możliwe były za pośrednictwem zagranicznych witryn, jednak nawet przy takim okrężnym rozwiązaniu, wielu konsumentów, a także sprzedawców, chętnie korzystało z jego usług, głównie z uwagi na szeroki zakres produktów w obrocie na tej stronie.

Uruchomienie oficjalnej, polskojęzycznej strony Amazona z pewnością otworzy drogę do większego napływu potencjalnych klientów na tę stronę, znosząc problematyczną barierę językową i dopasowując usługi do lokalnych potrzeb. Innymi słowy, cały proces sprzedaży (a także zakupów) na platformie Amazona będzie o wiele prostszy i wygodniejszy dla przeciętnego internauty.

W ciągu ostatnich lat Amazon bardzo dobrze przygotował się na silne wejście na polski rynek. Wspomnieć należy tutaj przede wszystkim centrach logistycznych amerykańskiego koncernu, które zawitały w różnych częściach naszego kraju. Już wkrótce otwarta ma być placówka w Świebodzinie, natomiast w innych miejscowościach funkcjonuje już dziewięć centrów e-commerce:

  • Amazon w Okmianach koło Bolesławca,
  • Amazon w Gliwicach,
  • Amazon w Łodzi,
  • Amazon w Pawlikowicach koło Łodzi,
  • Amazon w Kołbaskowie koło Szczecina,
  • Amazon w Sosnowcu,
  • Amazon w Sadach koło Poznania,
  • dwie placówki we Wrocławiu.

Co Amazon w PL oznacza dla sprzedawców internetowych?

Rozsądnie jest podjąć natychmiastowe działania, aby przystosować się do nowej sytuacji na rynku e-commerce. Planując rozszerzyć swoją działalność również na platformę Amazona, warto zrobić to właśnie teraz, gdy zakres potencjalnych klientów znacznie się rozszerzył.

Aby osiągnąć sukces, konieczne będzie zaplanowanie działanie i skorzystanie z profesjonalnych narzędzi w celu usprawnienia i automatyzacji przynajmniej części procesów obsługi zamówień i sprzedaży. Bardzo dobrym rozwiązaniem może okazać się system ErpBox, który otwiera zupełnie nowe możliwości dla sklepu internetowego – możesz dowiedzieć się więcej na ten temat tutaj: https://www.erpbox.pl/amazon-w-polsce-przygotowania-ruszyly/.

Jedną z najważniejszych funkcji ErpBox dla Amazon w PL jest specjalny Manager Amazon, zoptymalizowany z myślą o płynniejszym, szybszym i efektywniejszym wystawianiu aukcji w tym serwisie.

Do największych korzyści, jakie sprzedawca czerpie z Managera Amazon w ramach systemu ErpBox, zaliczyć można:

  • szybkie wystawiania aukcji na podstawie stanów magazynowych,
  • automatyczną aktualizację danych,
  • zintegrowany formularz wystawiania aukcji,
  • zaawansowane opcje formularza wystawiania aukcji.

ErpBox pozwala na dostęp do tych opcji w sposób wygodny i kompleksowy, zarządzając nimi z jednego miejsca.