Niezbędne jest jasne zrozumienie, jak poprawnie prowadzić e-mail marketing.
Trzymanie się z dala od filtra spamu i zachęcanie odbiorców do przeczytania wiadomości e-mail jest kluczowe, ale jakie strategie możesz zastosować, aby upewnić się, że tak się stanie? Czytaj dalej, aby uzyskać najlepsze wskazówki w sieci!Pamiętaj, aby w wiadomości e-mail umieścić logo swojego produktu lub firmy. W ten sposób klienci zapoznają się z logo i skojarzą je z Twoją firmą. Najlepiej, aby logo było czymś, co przyciągnie wzrok czytelnika i będzie dla niego łatwe do zapamiętania.Wstaw link do formularza subskrypcji do biuletynów marketingowych. W ten sposób, jeśli Twoi klienci przekazują e-maile marketingowe swoim znajomym, ich znajomi również mogą łatwo zapisać się na Twoją listę. Korzystanie z tej strategii ułatwia budowanie dużej listy potencjalnych klientów, którzy zgodzili się otrzymywać Twoje e-maile marketingowe.Jeśli masz klienta, który ma urodziny, upewnij się, że wysłałeś e-mail uzupełniający, który zawiera wiadomość z okazji urodzin. Dołącz prośbę do wiadomości e-mail, która mówi tej osobie, aby udała się w określone miejsce. Zakończenie może zawierać link informujący go o możliwości zostania subskrybentem poprzez kliknięcie na niego.Powinieneś wygenerować jedną krystalicznie czystą wiadomość dla każdego wysłanego e-maila. Nie chcesz zanudzać ani przytłaczać klientów zbyt dużą ilością treści w wysyłanych e-mailach. Określ jedną wiadomość, którą musisz przekazać w wiadomości e-mail i skup się na tym pomyśle. Ludzie docenią dostęp do jasnych informacji i brak konieczności czytania długich wiadomości e-mail.Aby utrzymać zaangażowanie odbiorców wiadomości e-mail, używaj różnych sekwencji dla różnych typów czytelników. Na przykład, jeśli otrzymasz adres e-mail ze sprzedaży, klient powinien otrzymać bardzo charakterystyczny e-mail powitalny niż czytelnik, którego e-mail otrzymałeś od potencjalnego klienta.
Jeśli czytelnicy nie otrzymują z wiadomości e-mail tego, czego chcą, po prostu ich nie czytają.Wypróbuj więcej niż jeden format wiadomości e-mail.
Nowe oferty i najważniejsze informacje powinny być zawsze na górze. Wypróbuj różne podejścia, aby zobaczyć, co daje najlepszą reakcję. Po znalezieniu tego, co działa, nadal z niego korzystaj. Dzięki temu Twoi klienci będą wiedzieć, czego mogą od Ciebie oczekiwać i gdzie szukać informacji, o których chcą przeczytać więcej.Dostarcz swoim klientom przydatne wskazówki lub informacje w każdym biuletynie marketingowym. Pomyśl o biuletynie jako o okazji do wykazania się swoją wiedzą w swojej dziedzinie. Twoi klienci będą Ci bardziej ufać, gdy zobaczą, ile wiesz, i będą bardziej skłonni do kupowania od Ciebie produktów lub usług.Przeszukuj swoją listę e-mailową i podziel odbiorców na różne segmenty na podstawie danych profilowania, które posiadasz. Pozwoli to na bardziej strategiczne podejście do wiadomości i skutecznie zwiększy szanse na wyższe współczynniki otwarć i klikalności. Nawet jeśli nie masz profilowania, spójrz na kierowanie geograficzne. Różne regiony w różny sposób reagują na różne typy wiadomości.Wykaż się kreatywnością w projektach wiadomości e-mail, aby dowiedzieć się, co działa najlepiej. Wyślij kilka e-maili z treścią i linkami różniącymi się czcionką i kolorem tekstu. Baw się pozycjonowaniem obrazu, w tym przyciskami i logo. Po wysłaniu wiadomości e-mail sprawdź, które z nich mają najlepsze współczynniki klikalności. Trzymaj się ich na razie, ale zmieniaj to od czasu do czasu, aby zobaczyć, czy możesz znaleźć metodę, która działa jeszcze lepiej. Większe współczynniki klikalności oznaczają większą sprzedaż.Porady zawarte w tym artykule dadzą ci możliwość przekształcenia swojej inicjatywy z rutynowej w niezwykłą, o ile skutecznie ją wykorzystasz. Użyj ich w jednym ze swoich bieżących projektów lub wbuduj je w nową kampanię marketingową. Zdziwisz się, jak szybko Twoje wysiłki odniosą sukces.