Film reklamowy – stworzyć samemu czy zlecić?

Wideomarketing jest obecnie uważany za jeden z najistotniejszych rodzajów reklamy. Dociera do odbiorców zarówno oglądających treści w sieci, jak i dla wielbicieli telewizji. Różnego rodzaju filmy reklamowe można zobaczyć także w kinach czy na specjalnych ekranach w miejscach publicznych. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że przygotowanie takiego filmu nie jest szczególnie skomplikowane, zwłaszcza dla osoby która zna podstawy grafiki i montażu. Jednak czy rzeczywiście jest to najlepsze rozwiązanie?

Czym wyróżniają się profesjonalne filmy reklamowe?

Tworzone przez profesjonalistów spoty reklamowe charakteryzują się nie tylko wysoką jakością obrazu, ale również starannie zaplanowanym scenariuszem. Aktorzy, którzy w nich występują, powinni być autentyczni, a sama historia przez nich przedstawiana – powinna trafiać do grupy docelowej. Przygotowanie takiego filmu nie jest wcale tak prostą sprawą, jak by się mogło wydawać. Nawet najlepszy pomysł może nie trafić w niszę, jednak aby określić, czy dana koncepcja rzeczywiście się sprawdzi – trzeba znać rynek i posiadać pewną wiedzę o tym, jaki rodzaj klientów chce przyciągnąć dana marka.

Dlaczego lepiej jest wybrać profesjonalnie stworzony film reklamowy?

Kwestią dość oczywistą jest, że firma sama najlepiej wie, do kogo chce trafiać. Jednak to, że dane przedsiębiorstwo oferuje towary bądź usługi, które mają trafić do określonej grupy wiekowej bądź do konkretnej płci – nie oznacza to jeszcze, że ma wiedzę o tym, co będzie interesujące dla danej grupy.

Aby móc stworzyć naprawdę wysokiej klasy filmy reklamowe, które przykują uwagę osób, do których są kierowane, potrzebna jest:

  1. Wiedza – nie tylko o preferencjach konkretnej niszy, ale również o rynku filmowym w ogóle. Sposób nagrywania spotów reklamowych, a nawet pełnometrażowych produkcji zmienia się na przestrzeni lat i aby odpowiednio określić, jak powinna się prezentować dana reklama – potrzebna jest wiedza o tych zmianach i obecnych trendach na rynku;
  2. Doświadczenie – ogromne doświadczenie, jakie zazwyczaj posiadają profesjonalne agencje pozwala im na przygotowanie filmów reklamowych, które odnoszą sukces. Podczas gdy przedsiębiorca chcący przygotować film na własne potrzeby rzeczywiście może zdobyć wiedzę, a nawet niezbędny sprzęt – trudno pozyskać doświadczenie bez cyklicznego nagrywania filmów. Jest to jednak czynnik bardzo istotny w produkcji filmowej – o ile świeże oko może dostarczyć ciekawych pomysłów, tylko doświadczenie może pomóc w określeniu, czy te koncepcje zainteresują odbiorców;
  3. Niższy koszt i oszczędność czasu – choć może się to wydawać dość mało oczywiste – zwłaszcza po usłyszeniu ceny za wyprodukowanie filmu reklamowego – tak naprawdę skorzystanie z usług profesjonalnej firmy jest zdecydowanie tańsze. W końcu filmu reklamowego nie można nagrać z użyciem smartfona, choćby oferował nawet niezwykle wysoką jakość, a skorzystanie z pomocy profesjonalnych aktorów również może być kosztowne. Oprócz sprzętu i obsady, nie można zapominać także o czasie, który również jest cenny, a bez doświadczenia i wiedzy – trzeba poświęcić go sporo. Samo przygotowanie scenariusza dla produkcji może być zadaniem dość wymagającym i czasochłonnym, nie wspominając już o samym nagrywaniu czy pozyskaniu niezbędnego sprzętu. Zaoszczędzony na skorzystaniu z usług profesjonalnej firmy czas można poświęcić na relaks lub prowadzenie biznesu.

Choć tworzenie filmów reklamowych na pierwszy rzut oka może wydawać się dość prostym zadaniem, wcale takie nie jest. Dlatego też warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy, która przygotuje dobrej jakości spot w oparciu o fachową wiedzę, przy użyciu wysokiej klasy sprzętów. Wszystko to przy minimalnym udziale przedsiębiorcy, pozwalając mu w tym czasie zająć się kwestiami istotnymi dla jego biznesu.

Tworzenie filmu samemu – o czym należy pamiętać?

Samodzielne przygotowanie filmu wymaga szeregu przygotowań. Konieczny jest zakup niezbędnego sprzętu – lista ta może różnić się w zależności od potrzeb: niektóre filmy wymagają silnego oświetlenia, co może wiązać się m.in. z kupnem reflektorów, a inne – mają toczyć się w określonych warunkach atmosferycznych, które być może uda się uzyskać tylko i wyłącznie komputerowo.

Dodatkowo nie można zapomnieć o doborze aktorów, a także stworzeniu ciekawego scenariusza filmu reklamowego. Wszystkie te czynności są czasochłonne, a także wymagają przygotowania merytorycznego: zakup nieodpowiedniej jakości kamery czy mikrofonu może zaważyć na jakości filmu, a tym samym – jego sukcesie.